Benin

Land Degradation
Awards
June 2014 - Equator Prize 2014

The receiver of this Award is SGP grantee partner Union des Associations Villageoises de Gestion des Réserves de Faune (U-AVIGREF ).

U-AVIGREF has implemented the GEF SGP funded project BEN/ SGP/OP4/Core/08/02/03

June 2013 - National Award: Technological innovation

The award is designed to promote technological innovations that contribute towards reduced greenhouse gas emissions. SGP grantee Autre Vie in partnership with Abomey-Calavi Polytechnic School manufactured a self-solar cooker. The principal of this solar cooker is that the solar panel active the kernel shell which heats the food.

2007

Winner: Jeunesse Sans Frontières Bénin - Le prix consiste en un trophée et certificat offerts à l'ONG pour ses efforts exceptionnels dans la promotion de l'agrocarburant obtenu à partir du Jatropha curcas. L'ONG a mis à la disposition : des ménages de Hèvié et environs du carburant végétal utilisable dans les lampes, des savons et des crèmes fabriqués à partir de d'huile végétale issue du Jatropha curcas, des meuniers du biocarburant diesel utilisable par les moulins, des agriculteurs des engrais organiques obtenus à partir du tourteau généré par le pressage de l'huile.

+ show more

Mr. Mathieu Houinato